Marknadsassistent (och team-assistent)

Bred administrativ och kreativ roll med första parkett-plats i ett företag som växer

GoMonday

Go Monday är ett litet företag som hjälper människor att ta nästa steg i karriären med hjälp av digitala tjänster on demand. Vi arbetar främst B2B mot svenska fackförbund, men satsar nu även på en B2C-marknad. Vi är två personer som jobbar heltid – Erik och Carolina, och ett helt gäng personer som hanterar våra ordrar (granskar ansökningar, hjälper folk på telefon etc.) och som jobbar deltid med stödfunktioner (IT-utveckling till exempel). Erik och Carolina sitter på ett kontor i  Stockholm, men man får egentligen befinna sig och jobba varifrån man vill. En av oss brukar vara i Paris, en är på resande fot i världen och några bor på olika ställen utspritt i Sverige. Man kan med andra ord jobba lite var man vill och när man vill, men beroende på roll. Värt att nämna är också att även fast de flesta jobbar på distans och sällan ses så har vi en stark digital teamkänsla och sammanhållning som du förväntas delta i. Du kan läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår blogg och du kan se mer av oss på vår Instagram.

Nu söker vi någon som ta ett grepp om, och delvis lead på, vår marknadsföring. Vi behöver ta oss från 0 till 100. Det handlar främst om att synas i sociala medier, digital annonsering och kreativa samarbeten. Du kommer också avlasta vd och vvd med den dagliga driften och stötta ett team om ca sju personer som utför granskningar av CV, personliga brev, LinkedIn-profiler, portfolios och intervjusvar. Du kommer vara (det digitala) ansiktet utåt mot våra kunder via kundtjänst och en nyckelperson internt.

Rollens omfattning är 50% av heltid, varav ca 10% av heltid består av team-assistent-uppgifter. 

 

Om dig

Du behöver ha viss erfarenhet av digital marknadsföring, sociala medier och kundservice, men i övrigt värdesätter vi rätt personlighet och inställning framför formella meriter.

  • Du är självgående och inte rädd för att göra saker som du aldrig gjort förut.
  • Du har erfarenhet av att jobba med sociala medier och digital annonsering.
  • Du förstår att du inte kan göra allt du vill göra med den begränsade tid du har, och har förmågan att prioritera.
  • Du är både bra på att dra igång projekt och att avsluta dem.
  • Du är duktig på att formulera dig i skrift och har en god kommunikativ förmåga. Du hatar särskrivningar.
  • Du är en doer och en teamplayer. Om en kollega verkligen behöver hjälp kl 21.00 så ställer du upp om du kan.
  • Du är van vid att ha datorn som främsta arbetsredskap. Du litar på att datorn kan hjälpa dig och ni är kompisar snarare än fiender. När du och datorn bråkar förutsätter du att det är du som gjort något fel och inte att datorn “plötsligt har börjat bete sig annorlunda” eller “är dum”.
  • Du har en LinkedIn-profil.
  • Du är flexibel och ser fördelen i att ha ett jobb som inte har fasta tider.
  • Du är naturligt trevlig och hjälpsam mot kunder.
  • Du arbetar effektivt och drivs att att hitta lösningar som effektiviserar arbetet. Ser du förbättringsområden så är du inte sen på att säga till om det.
  • Då håller tungan rätt i munnen när du utför vissa arbetsuppgifter. När det är skarpt läge (som när du arbetar i databasen till exempel) så kan du behålla fokus och lugn så pass att du är säker på att du inte begår några missar.
  • Du tycker det är spännande att jobba i ett ungt och föränderligt företag där du både får sitta på första parkett och bidra när vi växer.
  • Du tar eget ansvar för ditt arbete och rullar inte tummarna i väntan på att få en arbetsuppgift, men du svävar heller inte iväg och hittar på nya arbetsuppgifter utan att först stämma av det.
  • Du har lätt för att förstå logiska samband och tekniska flöden, även om du inte nödvändigtvis har någon formell kunskap om det. Du får inte panik av den här logiken, utan ser snarare utmaningen i att förstå den och ser fram emot att “knäcka nöten” (du skrattar åt hur hopplöst jobbigt det ser ut, istället för att gråta):

Om tjänsten

Du kommer jobba tight ihop med vvd och vd för att planera och genomföra marknadsföringen, men det kommer vara du som är den person som ser till att arbetet blir gjort. Det är ingen brist på idéer, så din främsta utmaning kommer vara att prioritera och “hålla linje”.

Det team du ska stötta jobbar helt på distans och utan fasta arbetstider. Det innebär att det är aktivitet på vårt “digitala kontor” näst intill dygnet runt. Du ska självklart inte jobba dygnet runt, men arbetet passar inte den som vill jobba fasta tider och vara otillgänglig där emellan. Vi kommer tillsammans fram till en modell som fungerar för dig, teamet och rollen. Vi tror att modellen innebär ett visst antal timmar där du arbetar i streck, och löpande tillgänglighet däremellan.

Arbetsuppgifterna är bland annat:

  • Planera innehållet i våra sociala kanaler och posta innehållet.
  • Kontakta samarbetspartners och etablera samarbeten för marknadsföring.
  • Innehåll och utskick av nyhetsbrev.
  • Ansvara för kundtjänst, oftast via mail men ibland även via telefon.
  • Peppa, stötta och bidra till en bra arbetsmiljö för teamet som granskar.
  • Se till så att orderhanteringen flyter på och underlätta arbetet för dem som behandlar ordrarna.
  • Stötta vd och vvd med administrativa uppgifter, så som
    • Hjälpa till i framtagandet av content (guider, artiklar, etc.).
    • Ta fram statistik.
    • Upprätta och underhålla personalhandbok och manualer
    • Testa och bevaka att våra system fungerar.
    • Diverse administrativa uppgifter efter behov.

Arbetet kommer variera både vecka till vecka och över tid. Företaget är i en expansionsfas där fokus och arbetsuppgifter varierar kraftigt. Du kommer arbeta med följande, och det är en fördel (men inte ett krav) om du har arbetat i/med:

  • Trello
  • Slack
  • Google Docs/Slides/Spreadsheet
  • Helpscout
  • Mailchimp
  • Formstack
  • Zapier
  • MySQL
  • WordPress
  • GitHub

Info

  • Omfattning: 50% av heltid; främst vardagar.
  • Lön: Enligt ök.
  • Start: ASAP
  • Du har tillgång till egen dator och telefon.
  • Du jobbar från kontoret på Sveavägen i Stockholm (Vasastan), men kan även jobba hemifrån (”hemifrån” kan egentligen vara var som helst).

Ansök genom att skicka CV och personligt brev till jobb@gomonday.se.

 

Ditt personliga brev är viktigare än ditt CV när du söker det här jobbet

Ta gärna hjälp av vår guide för att verkligen nå fram till oss med ditt budskap om varför du är vår perfekta match

c